Jiří Moravec
Ke Skalce 1002
561 69  Králíky

+420 607 667 233
motocentrumkralikyseznam.cz

www.motokraliky.cz
www.moto-benelli.cz
authorized dealer
Špičkové americké motorové a převodové oleje, maziva pro čtyřkolky, motocykly a side-by-side prémiové kvality, závodní produkty pro motosport, produkty pro péči, údržbu a ošetřování vzhledu.
www.maximausa.com
Na začátku byl ricinový olej
Americkou značku MAXIMA založili před více než 40 lety Američané Dick Lechien a Roland Reed. Dick Lechien úspěšně závodil v dragsterech, kde ustanovil několik světových rekordů, a společně se svým obchodním partnerem Rolandem Reedem byl také úspěšným podnikatelem. Jako velcí multibrandoví prodejci motocyklů, skútrů a čtyřkolek prodávali téměř všechny značky včetně motocyklů ČZ, a rok co rok dokázali prodat přes 2500 motocyklů a čtyřkolek.

Také syn Dicka Lechiena v osmdesátých letech profesionálně závodil na motocyklu a získal několik národních i mezinárodních titulů. V té době byl v USA ricinový olej, používaný pro mazání dvoudobých motorů, nedostatkovým zbožím, a oleje, které byly na trhu, neměly dobrou kvalitu. Situace se stále zhoršovala a tak se Dick Lechien a Roland Reed rozhodli, že se pokusí vyrobit vlastní ricinový olej, který by byl lepší než všechny ostatní. Nezatíženi předsudky olejářského průmyslu začali na oleji pracovat a po několika pokusech se jim skutečně podařilo vyvinout produkt, který byl daleko lepší než všechno, co bylo tehdy na trhu. Dick a Roland slavili úspěch, zájem o jejich olej byl takový, že museli rozšířit výrobu, postupně zaměstnali tým mladých, dynamických odborníků, a ti začali rozbíjet jeden zavedený olejářský mýtus za druhým. Vyvinuli nové vysoce kvalitní oleje, a později - to už byla Maxima zavedenou značkou - se pustili i do plně syntetických olejů, které přinesly zcela nové standardy kvality závodních motorových, převodových a tlumičových olejů.

Z původně jediného produktu se výrobní program firmy Maxima rozrostl na komplexní řadu olejů, oleje MAXIMA se staly symbolem vynikající kvality. Dnes je MAXIMA považována za jednoho z předních inovátorů, a za světovou jedničku v oblasti závodních olejů a maziv pro motorsport. Příčinou vysoké kvality olejů Maxima je to, že tyto oleje jsou vyráběné pouze z vysoce kvalitních čistých základových olejů s hi-tech aditivy, a také fakt, že oleje Maxima nejsou jen běžné univerzální oleje pouze naplněné v obalech s logem motocyklu nebo čtyřkolky, jak to obvykle dělají velké olejářské koncerny, ale všechny oleje a ostatní produkty Maxima jsou vyvinuté speciálně pro specifické podmínky provozu motocyklů a čtyřkolek.
Vysokovýkonné závodní oleje MAXIMA patří mezi nejlepší oleje na trhu. Oleje MAXIMA překračují specifikace všech vyráběných olejů, což znamená vyšší míru ochrany a vyšší výkony motorů. Posláním a závazkem firmy MAXIMA je neustále zlepšovat své produkty, a neustále udržovat pověst „Nejlepšího ve třídě“.

S oleji MAXIMA vyhrávají

Ryan Villopoto několikanásobný AMA SX Champion a  World SX Champion
Ryan Dungey-  2010 AMA 450 Supercross Champion,
Ricky Carmichael - pětinásobný mistr světa v supercrossu
David Philippaerts - 2008 F.I.M. MX-1GP World Champion
Team Monster Kawasaki - tovární tým Kawasaki MX a SX
Team Rockstar Makita Suzuki - tovární tým Suzuki MX a SX
Garry Semics MX School - nejznámější MX škola v USA
Martin Liška - několikanásovbý Mistr Čeké republiky v Quadcrossu
….a mnoho mnoho dalších


Motorové oleje 4T
Motorové oleje 2T
Oleje převodové
Oleje tlumičové
Spreje
Kapaliny, vazelíny
Trocha teorie - oleje obecně

Motocyklové oleje patří do skupiny olejů automobilových. Zásadní rozdíly v koncepci olejů určených pro automobily s motocykly nejsou, motory supersportů jsou však oproti běžným automobilovým trochu jiná kategorie - při stejném nebo nižším objemu ze sebe vymáčknou až dvojnásobný výkon.  Na rozdíl od automobilů mohou mít motocykly také společnou olejovou náplň pro mazání motoru i s převodovkou a spojkou (např. olejová lázeň). Na kvalitu motocyklových olejů jsou tak kladeny mnohem vyšší požadavky. Výrobní škála motorek je dnes tak široká, že v jejich nitru najdeme nejrůznější druhy motorů, od vysokozdvihových nízkootáčkových bucharů v těžkých cruiserech až po supervýkonné nízkozdvihové vysokootáčkové agregáty nabroušených supersportů. Proto i paleta motorových olejů musí být velmi široká. Při jejich použití je třeba se řídit pokyny výrobců motorů, kteří pro jednotlivé motory předepisují konkrétní typy motocyklových olejů se specifickými vlastnostmi, neboť nejlépe vědí, co konkrétnímu motoru nebo převodovce zabezpečí dlouhodobě nejšetrnější provozní podmínky.

Motocyklové oleje se dělí podle složení, resp. technologie výroby na minerální a syntetické. Toto dělení mělo zásadní význam v minulosti, kdy byla výroba syntetických maziv v plenkách a  technologie výroby nedovolovala minerální a syntetické oleje míchat, neboť by došlo k destabilizaci oleje, který by tak ztratil své důležité mazací vlastnosti. Nástup syntetických olejů znamenal obrovský kvalitativní skok ve výkonových vlastnostech a požadované vysoké viskozitě motorových olejů. Postupem doby byla technologie výroby syntetických automobilových olejů (na rozdíl od průmyslových olejů) upravena tak, že dnes je míchání obou typů automobilových olejů možné. Vznikly tzv. polosyntetické oleje, jejichž minerální báze je zušlechtěna syntetickými komponenty. Postupem doby však byly učiněny i velké kroky v zušlechťování minerálních olejům a kvalitativní rozdíl mezi oleji na syntetické a minerálními bázi již není zdaleka tak dramatický, jak býval.

O současných olejích již prakticky nelze říci, že jsou čistě minerální, ale že jsou postaveny na minerální bázi, neboť pro dosažení požadovaných vlastností jsou komponovány se  zušlechťující syntetickou složkou.


Výměna oleje

Přechod z minerálního na syntetický (a opačně): Obvykle se při přechodu z minerálního typu oleje na syntetický doporučuje  tzv. přechodová fáze (přes jednu výměnu polosyntetického oleje), neboť v motoru vždy nějaký zbytek starého oleje zůstane. Spíše než nebezpečí vzájemné reakce je důvodem spíše snaha, aby přimícháním méně kalitního minerálu nedošlo ke zbytečnému zhoršení parametrů drahého syntetického oleje. Opačný přechod, ze syntetiky na minerál, je zcela bez problémů. Z praktického hlediska dnes už ani při smíchání obou typů oleje přímo v provozu (např.v nouzi, kdy je nutno olej okamžitě doplnit a správný typ oleje není k dispozici), nehrozí žádné nebezpečí vzájemné reakce. Vzniklá směs však bude mít zcela nepředvídatelné  parametry a rozhodně se nelze domnívat, že přimícháním drahého, vysoce výkonného syntetického oleje do laciného minerálu se vlastnosti minerálního oleje zlepší - v konečném důsledku mohou být i naopak horší a to by vám motor moc nepoděkoval... Smíchání obou druhů tak sice není nic katastrofálního, tato směs ale rozhodně nemá vyšší kvalitu než "čistý" olej, a tak by v motoru měla zůstat jen na nezbytně dlouho dobu (dojezd do servisu apod.).


Plná syntetika - zbytečný luxus?

Důvodem použití dražšího syntetického oleje může být jeho vyšší zatížení v provozu (vyšší teploty a tlaky, kterými na sebe působí mechanické díly v motoru), které by minerální olej nevydržel. Zásadně platí, že výrobce vozidla při předpisu použití konkrétního oleje počítají se zatížením na hranici výkonu motoru a proto při použití předepsaného oleje v běžném provozu je mazací režim motoru zajištěn s velkou rezervou po celý předepsaný časový interval výměny oleje a povolenou kilometrovou zátěž. Běžnému motoristovi je i díky tomu mnohdy zcela lhostejné, zda olej, který používá, je syntetický, polosyntetický či minerální - hlavně že plní dokonale svůj účel, a to už dokáou (pro většinu produkčních motorů s rvelkou ezervou) i oleje minerální. Mohlo by se tak zdát, že v provozu produkčních motorů nedává smysl používat nejdražší špičkové syntetické oleje, protože jejich vlastnosti nebudou zdaleka využity, tím méně, pokud ani sám výrobce výkonné syntetické oleje nepředepisuje. Jelikož je ale tento text je určen zejména motorkářům, je namístě upozornit, že  hlavně motory dnešních supersportů patří spíše mezi motory závodní než produkční, a podle toho je třeba k nim přistupovat. Tyto motory produkují vysoký výkon, potřebují proto takéí kvalitní olej. Mnozí výrobci tak předepisují použití syntetických motorových olejů, což se může v případě méně výkonných mašina jevit jen jako protřelý marketingový tah. Musíme si ale uvědomit, že výrobce si vlastně kryje záda pro případ, že by byl motor používán v režimu extrémního zatížení, k čemuž dochází, nejen u supersportů, poměrně často , třeba na okruhu nebo na i v provozu při jízdě "na hraně. Aby se tak našemu motoru dostalo dostatečné péče, měli bychom dodržovat doporučení výrobce motoru. Pokud je doporučena syntetika, můžeme samozřejmě použít i minerální olej a pak zkoušet, co motor (ne)vydrží. A je také možné, že za pár ušetřených stovek dostane motor tak na frak, že jeho oprava bude následně otázkou mnoha tisícovek. U supersportů to pak platí dvojnásob a kvalitní olej má na výdrž motoru zásadní vliv.
MAXIMA QUICK-2- MIX OIL/GAS MIXING BOOTLE - 149 Kč vč. DPH

Nádobka pro přesné míchání oleje do benzínu pro dvoudobé motory. Eliminuje možnost špatného poměru. Nádobka je kalibrována pro přesné míchání oleje v poměru 24:1 až 100:1. Stačí najít si stupnici se správným poměrem oleje pro váš motor, množství benzínu, které chcete použít, a nalít olej po značku odpovídající množství benzínu. Například chcete-li do nádrže nalít 4 litry premixu v poměru 32:1, naplňte olej po značku 4,0 litrů na stupnici 32:1, pro namíchání 6 litrů premixu v poměru 50:1 naplňte olej po značku 6 litrů na stupnici 50:1. atd.
Nádobka má také kalibrovanou stupnici v centilitrech í pro vlastní mísící poměry, pro plnění převodového oleje, tlumičového oleje do vidlic apod.

Upozornění:
Na čištění nádobky Quick Mix 2 nepoužívejte čističe kontaktů. 
Čistič kontaktů smyje i použitou sítotiskovou barvu!

Funkce:
- přesné a snadné míchání oleje a benzínu
- stupnice v litrech a galonech
- stupnice v centilitrech a uncích
- uzávěr udržuje uvnitř čistotu
- z odolného polypropylenu
- kompaktní velikost

MAXIMA RACING DECAL SHEET 12 MIL 11inx14in - 250 Kč vč. DPH

sada kvalitních samolepek na 3M folii

Máte dotaz? Napište nám:

- Vyplňte mailový kontakt na Vás
- Vepište Váš dotaz
- Opište spam kod
- Odešlete

Nezapomeňte připsat jakého modelu se Váš dotaz týká!